luni, 1 iunie 2009

1 Iunie...

Dupa câteva tentative de a scrie despre mediocritate, mi-am adus aminte ca mâine e ziua copiilor... Am lăsat-o pe altădată.
Mă uitam la "enoriaşele" mele (îmi place termenul, l-am împrumutat de la prietenul meu Romeo, prof de religie evident) şi observ că le e ruşine să fie copile. Pur şi simplu se ascund în spatele unui machiaj strident, se vopsesc de multe ori fără gust şi încearcă să se comporte nejustificat de "matur" pentru vârsta lor. Am făcut acum ceva vreme câteva comentarii la adresa unei amatoare de manele şi m-am ales cu o grămadă de critici (gen... "dacă mama mă lasă, de ce nu ?").
Dar nu numai ele, căci şi "cei care fac pipi din picioare" se apucă foarte devreme de viciul fumului şi de cel al băuturii, mânaţi probabil de curiozitatea de a vedea cum e să fi "mare". Am avut ocazia să particip la câteva petreceri (banchet, agapă, majorat) şi m-am îngrozit cât de vicioşi pot fi unii...
"În prezent copiii se maturizează mai repede". Această replică o auzim deseori. Aşa o fi ?
De ce oare le ruşine şă fie copii ? De ce oare se grăbesc să scape cât mai repede de această etapă inocentă a vieţii ?
Copiii vor să pară adulţi, iar adulţii se chinuie să pară mai tineri.
Există cineva care nu regretă intrucâtva perioada aceea lipsită de cele mai multe griji ?
La mulţi ani copilului din tine ! (întorc urarea Alexandrei...)

5 comentarii:

Anonim spunea...

ce pot sa zic...aveti dreptate...

si tin sa va spun ca lumea o sa se duca de rapa si mai rau..."dar nu e vina noastra(a elevilor)"... e a parintilor(ca ii lasa sa isi bata joc de ei insisi) cred ca asta ar spune majoritatea elevilor ...nu?

unii dintre colegii mei au cam intrecut masura...:P

Anonim spunea...

Probabil ca profesor iti doresti sa vezi in jurul tau numai 'copii'-asa te poti simti 'mai tanar'.

La televizor ziceau ca perioada de pubertate s-a modificat,incepe de la 10 ani,nu de la 14 cum era normal.
Eu la 10 ani eram in lumea 'papusilor' si ce marfa era cand imi taiam ciorapii si pierdeam acele de cusut ale mamei,ca sa le fac rochii:)).Copii din ziua de azi nu stiu decat de jocurile de pe calculator,iar imaginatia le e cam redusa.

Anonim spunea...

as zice mai degraba : "daca mama nu stie, de ce nu?" ... nici ziua copiilor sau alta sarbatoare nu prea mai e asa importanta in ultimii ani, era distractiv cand adunam iarba pt iepuras dar acum multi copii care ar fi la varsta sa faca asta aduna bani pt tigari in loc. Pamantul va ajunge sa fie populat de idioti dupa parerea mea.

Don't know spunea...

Ziua de 1 iunie a fost ca posomorata dar de`` a fost ziua copilului si ziua mea de altfel(de nastere),despre patima fumatului shi a muzici aleia ciudate care cica se numeste "manea" am auzit multe si am si mirosit deoarece pe colidor la noi vesnic este fum si pe fundal se aud manele asa ca prefer sa stau in clasa(nu tot timpul)pentru ca nu SUPORT manelele si mai ales fumul de tigare,avem si noi vreo 4 "specimene" pe care cand le intrebi de ce nu se lasa de fumat iti raspund ca nu pot insa adevarata intrebare este de ce s-au apucat,este viata lor,fumeaza pe plamanii lor dar totusi.......au 16 ani.... Despre blog ce sa mai zic,este super.Sper ca la anul sa mergem mai multi din clasa la olimpiada,poate o sa luam locul 1,cine stie,cam atat de aici ca nu mai am inspiratie;)) PS:Sa mai puneti in bara video si filmari cu formula "boboaca" a trupei "Still no name" (adica cu noi;)) Pss:sunt mandra ca am un prof`` care are o gandire asa de realista.succes in continuare cu blogul si asteptam postari noi

Anonim spunea...

Desi m-am trezit cam tarziu (dar ce sa-i faci daca enternetul nu se gaseste decat la Cimisoara ..pt unii )incerc sa continui aceasta “amintire”( daca imi este permis)dand raspuns la intrebarile dv.
De ce ne e rusine sa fim copii?Pentru simplu fapt ca multi s-au saturat sa fie “manipulati” de parinti ,s-au saturat sa fie intrebati unde merg sau cu cine,cat stau sau ce vor face.Simpla intrebare “cum a fost azi?” devine sacaitoare fiindu-le greu sa dea un raspuns.
Vor sa fie ca tata care ciocneste un pahar inainte de masa iar mai apoi fumeaza o tigara (sau poate chiar mai mult) sau ca mama …folosesc machiaj si tot ceea ce se poate pentru a arata bine,pentru a impresiona sau a incerca sa para mai mari …ca de...doar n-o sa se uite baietii dupa una mai mica…daca se poate sa para mai mari si sa fie mai frumoase de ce nu? Nu mai conteaza acum ca afara sunt 40 grade si o sa curga rimelul sau machiajul …important e ca pana atunci poate poate o sa fie remarcate de cineva..
De ce se grabec sa scape de aceasta perioada inocenta a vietii?Pentru ca ei habar n-au ce e aceasta.Care e acea perioada inocenta?Ce inocenta?Perioada in care tre sa faci ceea ce zice mama sau tata ,sa mergi la scoala sa-ti faci temele sau mai stiu eu ce crezi ca e inocenta?Deloc……e cea mai grea perioda .
Toti isi doresc sa fie adulti ,sa aiba carnet sa conduca masina lu’tata iar cand acest lucru se intampla uita care sunt responsabilitatile si obligatiile unui sofer.Cati dintre adolescenti nu mor din cauza accidentelor si a iresponsabilitatii???
Si pentru aceasta dorinta de a ajunge mare tot parintii sunt vinovati.Oare de ce?Ca nu i-au facut deja mari????
Ziua de 1 iunie se va pierde si odata cu ea si farmecul sarbatoriri copilariei pentru ca nu vor mai fi copii care sa stie sa se bucure de ea…majoritatea copiilor au intrat in rutina zilnica(la fel ca adultii din pacate):merg la scoala/gradinita ,ajung acasa ,mananca,si repede la calculator.Din pacate nu mai vad copii care sa mearga in parc (exclud aici smecherii care se intalnesc sa “traga” ceva sau sa se intalneasca cu X),care sa se bucure cand primesc o jucarie sau sa se joace .De citit,desenat ,cantat si alte lucruri care le-ar putea capta atentia nu cred ca mai e rostul sa vb.E trist cand vezi ca in locurile in care acum cativa ani eram ditamai trupa alergand ,povestind sau jucandu-ne mai stiu eu ce jocuri acum sa fie doar un camp pe care nici florile parca nu mai vor sa rasara…