luni, 22 iunie 2009

Lucruri bune despre ţara mea...?

Se pare că Alexandra e o cititoare "fidea" (trebuia să pun ghilimele, nu ?) a blogului meu, drept pentru care mă provoacă cu subiecte noi: " Am aşadar o provocare: un post despre un lucru care te-a surprins placut în ultimul an în urbea (zona, judeţul, ţara - tu alegi) ta. Prea ne văitam, şi ne e ruşine cu ce avem, când depinde de noi sa nu fie ruşinos ".
Poate că are dreptate, câteodată aşa par şi eu - mi s-a mai spus. Nu ştiu dacă am scuze, dar unori mă simt incapabil să pot să schimb ceva în sensul acesta.
Să începem cu urbea... Are şi ea părţile ei frumoase - teatrul, de exemplu. E superb şi dacă ai o fire romantică, poate să-ţi materializeze ceva din imaginaţie. E o veritabilă poartă spre istorie, "miroase" a artă, e ... suberb! Are o acustică grozavă; dacă ai ureche fină şi asculţi un recital de pian (de exemplu) vei vedea că din locuri diferte ale sălii, se aud nuanţe diferite ale sunetului. Nu se compară cu niciun sistem audio. Această revelaţie am avut-o când ascultam un recital din Mozart cântat admirabil de doi virtuoşi ai pianului - fam. Iana. Am simţit pe pielea mea când am cântat ceva într-un spectacol şi în care greşelile mele de la chitară erau cele mai "vizibile" din tot "recitalul" meu... Personal, mi-am adus toţi prietenii, şi credeţi-mă că toţi au rămas uimiţi. Şi nu pot uita emoţiile trăite alături de elevii mei la fiecare spectacol la care am participat. Pe scurt, îmi aduc aminte de un spectacol pe care l-am făcut într-un trecut, când improvizaţia a fost la ea acasă şi când Ramona a început să o imite pe Andeea Marin, "plantându-mă" în mijlocul scenei ca la "Surprize... surprize..." şi colegii mei de trupă apăreau unul câte unul cântând "Te invit aici...".

Apoi mai e străduţa care leagă teatrul de fosta grădină de vară. E un fel de "mică Sighişoara"... Căsuţe frumoaste, pline de flori, curate, nefiresc de "orăviţene"... Trebuie să o vedeţi neapărat primăvara... E ceva de vis...!

Mai la vale e Muzeul Farmaciei. O altă filă de istorie. Şi neapărat, trebuie povestită de d-l Murgu, care îi ştie toate secretele. Mie personal îmi place casa de marcat, de provenienţă americană; ceva ce numai în filmele western ai ocazia să vezi. Am fost anul trecut cu Tudor Gheorghe (da... renumitul artist) care a rămas foarte impresionat de ceva ce nu se aştepta să vadă în urbea noastră gri. Şi demn de felicitat, de curând au apărut şi indicatoare turistice cu Teatrul şi Muzeul farmaciei.
Prin mai am fost în turnul primăriei. Am făcut nişte poze spelendide cu Oraviţa văzute de sus. Copacul din faţa liceului meu (pe care nimeni nu ştie cum îl cheamă - ma refer la copac - multam', dom' Copăceanu...!) e superb primăvara. E trist să vezi în toate astea un potenţial turistc şi să nu poţi face mai nimic pentru asta. La ce-i bună o bucurie, dacă nu poţi să o împărtăşeşti cu cineva ? La ce foloseşte o operă de artă dacă e ascunsă undeva şi nimeni nu ştie de ea ?



(mai am... nu e gata)

5 comentarii:

Maria spunea...

Teatrul e super fain,si am avut ocazia sa ascult un recital al unei profesoare de pian de la Resita impreuna cu o eleva ce canta la flaut-BESTIAL!
Mereu mi-am dorit sa locuiesc in incinta teatrului(cu toate ca nu e posibil)imaginatia mea continua sa 'lucreze'.Problema in orasul nostru sunt oamenii,care nu vor sa vada cat de frumos e!

Anonim spunea...

BRAVO!
SENTIMENTUL DE PATRIOTISM LOCAL SI EDUCATIA PENTRU CULTURA SUNT SUBLIME LA NOI DAR... SE STIE CONTINUAREA
AVEM UN ORAS MINUNAT SI AVEM SI OAMENI MINUNATI-ESTI UNUL DINTRE EI-DIN PACATE AVEM SI USCATURI IAR FAPTUL CA LA NIVEL DE TARA LU CRURILE NU MERG BINE NE DETERMINA SA GANDIM ALTFEL DECAT AR TREBUI DESPRE NOI SI ALE NOASTRE

C.D. spunea...

Am frecventat si eu vreo 4 ani (acu' terminati)la liceul ala fara nume, dar "faimos"(app. s. n. Dragalina) si am vizitat "minunatiile" alea si chiar sunt memorabile. Nu stiu altii ce parere au(despre Oravita), dar mie mi-a placut in fiecare zi si... "nu m-am saturat sa fac aceeasi pasi in fiecare zi" cum se "vaita " cineva, chiar daca am mers de N-spe mii de ori pe jos pana in gara (nu-s din Oravita), dar am cautat "ceva nou" si a fost fain.
P.S.:Imi place la nebunie motto-ul blogului si...(fara sa cer voie la Dom.Profesor sau sa intreb despre "drepturile de autor") il folosesc foarte des (...mai ca sfat, mai ca incurajare, mai ca incheiere de discurs...).Mishto.

Anonim spunea...

C D :NUMELE NU SE REFERA LA LICEU CI LA COPAC:)))

andutza spunea...

buna.trebuie sa recunosc ca am ramas uimita sa vad acest subiect aici pe blog.si, desi avem mult mai multe "chestii" cu care ne putem mandri,vreau sa te cert, dirigu', caci chiar de ai spus ca nu ai terminat, mai puteai sa rapesti 2 minute si sa scrii si despre prima linie de cale ferata din tara si din sud-estul Europei (Oravita-Iam-Bazias - 1854). stiati ca, la cerere si contra-cost, pt grupuri de turisti (inexistente), se poate pune in functiune locomotiva cu aburi si 2 vagoane care sa faca traseul Oravita-Anina, dus-intors? nu se stiu multe... un site/articol interesant de citit: http://www.cfrtm.ro/calatori/tren_epoca.html