luni, 4 mai 2009

Fabula... (cu Toma Caragiu)

http://www.youtube.com/watch?v=xjrH66KisqM

(Aproape) incredibil!... Această scenetă are tot atâtea "primăveri" ca şi mine.... Şi totuşi atât de actuală... Pentru cei ce nu au "simţit" efectele comunismului e mai greu (poate) să priceapă subtilităţile "turnate" de actori şi strecurate de cei care au scris textul... Se pot face speculaţii, bineînţeles...: ori nu au văzut cei de la cenzură (ori nu au înţeles), ori au avut "pile" cei care interpretează... ori...

Poate ca sună a "nostalgie", dar... nu vi se par mai buni decat cei din "zilele noastre" ? Ei au gasit un subiect foarte... delicat - raportarea unor date "umflate" la "superiori". Nu stiu cum, dar mi se pare de foarte mare "actualitate"... Nu ? Chiar nu aţi vazut situaţii similare (aştept comentarii ! ) ? Vreţi un exemplu ? Examenul de Bacalaureat e la fel de trucat ca şi "rapoartele" celor din fabulă (mai vorbim despre asta...)
Şi de ce nu-mi plac cei din "zilele noastre" ? Pentru că umorul se rezumă la vulgaritate şi la o lipsă de talent, uneori... Nu ?
Gândiţi-vă la "Vacanţa Mare" ! Recunosc, prima oară au fost interesanţi (Garcea e reprezentativ), dar acum sunt... uzaţi... - aceleaşi replici, acelaşi umor vulgar, hidos uneori...
Divertis ? De când a plecat Pascu, nu mai e la fel... Îmi aduc aminte că am fost la un spectacol când erau toţi, acum nişte ani... Atât de tare am râs, încât am făcut febră musculară... şi la un moment dat, nu mai râdeam, pentru că fazele erau atât de dese, încât m-am oprit din râs ca să nu pierd replica următoare... Cred ca ce-i mult nu-i sănătos, nu ?
"Cârcotaşii" ? Nu mai au farmec...
Personal, îmi place Mircea Badea... Frustrările lui sunt mai aproape de ale mele, are aproape aceleaşi dezamăgiri şi ... are ceva mai mult curaj de a spune lucrurilor pe nume...
Aştept critici, observaţii, comentarii...
Numa' binie !

4 comentarii:

Maria spunea...

Toate merg spre mai rau.Avem nevoie doar de imaginatie

Sana spunea...

"Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul"...sau doar ne ajuta sa il pierdem...

Anonim spunea...

umorul e o chestiune de finete si de cultura
oamenii culti au simtul umorului si asta e chiar o calitate . se spune ca sovieticii la un moment dat cereau in fisa postului candidatului -evident aspirant la functii de conducere -sa aiba simtul umorului..Dar de unde umor la un activist de partid care . complexat, credea ca poanta il vizeaza..
..mai stim ca scoala de oratorie antica cerea discipolilor sa aiba umor -pentru momentele de destindere ale discursului -deci umorul e o chestiune cat se poate de serioasa, ca sa zic asa
..astazi , intr-o societate fara printipuri si fara moralitate, intr-o lume caragialiana cu aparenta cultura e greu de gasit si de realizat umor. intr-o lume vulgara e greu de gasit finete asa ca umorul e mort, traiasca , vivat comicul. de mentionat ca in tv se practica pamfletul si satira iar astea ustura, sunt altcava decat umorul

Anonim spunea...

cred ca n'o sa'mi dau numele niciodata aici.e prea distractiv.
@Sana: "Traim in romania(da! cu "r" mic) si asta ne ocupa tot timpul...sau ne ajuta sa il pierdem..." - esti hilar/a! pe bune!
Mircea Badea nu e decat alt "Latrau" platit de imputitul motan.
Frustrarile, ma indoiesc, ca sunt ale lui.
cat despre amuzamentul indus de ele, patetic.
Mircea Badea e doar un mascarici.unu' prost.
un hibrid intre un "Catavencu" si un "Pristanda" (adica are simtul umorului, foarte apropiat de al unui comunitar).
pentru mai mult, mai cititi o carte.sau macar un ziar.as dormi impacat daca ar fi macar "Academia Catavencu".
voie buna!
:)
daca am greseli, nu'mi pasa!