marți, 30 martie 2010

Pastel...

Zilele trecute mi s-a înfundat toaleta.... Da! Nu poate fi ceva mai "dureros", decât să nu mai ai unde să te "aşezi" (cum povestea un cronicar, descriind foarte plastic o epidemie de dizenterie). Şi... cum încercam să desfundăm noi (eu şi meşterul "românesc", bun la toate), învârtind de "şarpe" ("agragatul" de desfundat ţevi şi alte de-astea) am avut o "revelaţie"... "Compotul" din "bideu", "supa maro primodială" mi-a oferit o radiografie a situaţiei actuale a ţărişoarei noastre de "pe-un picior de plai".

Nu-i aşa că seamănă ?

Dacă stau să mă gândesc bine, imaginea mi-a fost conturată în vara trecută în tabăra "româno-engleză" de la Sasca... Pe scurt, o "the piţipoankă" engleză după ce şi-a instalat toate "acareturile" la cortu-i, întreabă un "confrate" român: " - Where is the toilet ?". Răspunsul care a fost demn de un viitor citat: "You can go anywhere you want. Romania is a big toilet...!" Tone de adevăr, spuse la limita inferioară vulgarităţii...

Iar dacă tot suntem la capitolul "vorbe de duh", nu pot să nu mi-l amintesc pe un profesor drag mie (şi nu numai...) care spunea: "Nu vă necăjiţi, copii...! În ape tulbri, gunoaiele ies la suprafaţă...!" Şi cu adevărat tulburi sunt vremurile în care ne scăldăm...

Trăiască baxul de hârtie igienică...!

5 comentarii:

Don't know spunea...

Mare adevăr grăiţi,sau mă rog,tastati.România este o mare toaletă publică în care toti îşi fac nevoile.Am ajuns la concluzia că dacă încerci să le deschizi ochii,îti întorc spatele.
Alţii numai când aud de România întorc capul,am ajuns să fim ruşinea Europei,mai mult de atât,ce putem spune?!

Anonim spunea...

Si cate gunoaie au iesit si inca cate vor mai iesi...pacat,MARE pacat !(posteaza mai des ca sa nu ne plictisim ;) )

Unknown spunea...

Foarte nostim acest "confrate" român. Dar, totuşi, vreau să sper sau sper să vreau a crede că "Românica" nu este chiar "the big toilet" şi mai are încă multe de oferit, chiar mai are. Acum se pune problema cum ştim noi să primim!? Nu prea ştim a da, dar oare ştim să primim? Analizând "situaţiunea" actuală, cu siguranţă nu, dar poate cine ştie, învăţăm. Poate se va termina epoca aceasta a manelizării excesive şi oamenii vor învăţa că atunci când se hrănesc din gunoaie se îmbolnăvesc. Of, şi cu toate acestea încă sunt atât de mulţi bolnavi care zac fără remediu...Poate totă poezia aceasta va avea un "happy end" cândva, sau poate nu. Însă cred că putem a ne transforma în scriitori ce pot scrie cu mai multă inspiraţie, folosind "slova de foc" a lui Arghezi şi poate acest pastel se va schimba sau cel puţin va semăna cu unul scris de Alecsandri.

Dan Gheorghe spunea...

a refula inseamna pana la urma a scapa de un lest. a da afara. da, trebuie sa refulam. macar sa dam afara tot raul. material sau imaterial...

Adelina spunea...

Adevarul spus intr-un mod ...placut cititorilor.