luni, 4 iulie 2011

Poezia revine...

Ciicuţa
 de Ana Berlogea

Hă-o, că-i la drum ciicuţa,

Are şorţu pus ‘năince,

Cu-a lu’ Clienşie, cu văruţa,

Givăniesc la poartă câcie.



Şie mărieţ-s pomii afară,

Plini cu flori şî cu albinie,

Că-n sat iară-i primăvară

Şî că Paşcili iar vinie.



Şî cu mâna-n şold, ciicuţa

Spunie la colaşi cum faşie,

D-o augie-n drum văruţa

Carie şăgie-n loc şî taşie.



La ciicuţa-i ca oglinda.

Vinia-i toată ca un fus.

Vai, cum luşia-afară cinda !

Mixăli-s cu capu-n sus…



Firu luşie pră şiupag,

Al dă aţă, vânăt tot…

Dă ciicuţa şie mi-i drag,

Dupa ea , eu nu mai pot… !



Că ciicuţa sarmie faşie,

Ca ea guge, nu-i nişiuna

Şî căigana cu pogaşie,

Cu obrazul ei ca luna…



Dac-o viedz cum stă la poartă

Pră ciicuţa mie afară,

Nu dzăuiţi, pră lumea toată –

Ari-n ochi o primăvară…



          Ce părere aveţi ? Mie mi-au dat lacrimile... Mai cu seamă că autoarea (verişoara mea) a dedicat-o bunicii mele (care  nu mai e...)...

2 comentarii:

vaides alina spunea...

:)))superba poezia...felicitarile mele doamnei profesoare...si bineinteles dumneavoastra pentru ca ati publicat-o pentru a ne incanta si pe noi...;)

Unknown spunea...

Cu plăcere... La care profesoara te referi ? Dacă vrei din astea iti dau o tona. Mai are uica o grămadă.