miercuri, 10 iunie 2009

A mai trecut un an prin noi...

Aşa ziceau cei de la Compact (trupa pe ale cărui acorduri am crescut-copăcel...).

Se zice că sunt 3 feluri de ... indivizi: cei care trăiesc în din amintiri, cei care savurează prezentul şi cei care aşteaptă viitorul... După cum sună postarile mele, se pare că mă plasez în prima... ? O fi aşa... ? Câteodată timpul îşi pune amprenta asupra amintirilor şi le transformă puţin în ceea ce îşi doreşte involuntar subiectul (aşa zice "cartea").

(Nu mă pot despărţi de ghilimele şi de puncte de suspensie. Îmi pare rău, Alexandra...! E "frişca" de pe "tortul" meu, sau "boabele de piper" din cafea... )

S-a mai terminat un an şcolar. La noi, dascălii, timpul se măsoară în ani şcolari (cel puţin la mine e mai simplu să mă întorc în trecut căutând câte un reprezentant remarcabil al unei anumite generaţii). Unii zic "bine că a trecut", alţii se luptă cu "îngrăşatul porcului în Ajun". Pentru mine e doar o "reluare" - în fiecare an e la fel.

Urăsc despărţirile ! Nu îmi place "ultimul curs" - toate seamănă. Nu sunt "meşter" în cuvinte mari, nu vreau să-şi aducă aminte chiar acele clipe. Cred că pe parcursul celor 4 ani petrecuţi au fost altele mult mai "faine de ţinut minte". Nu îmi place să mă exteriorizez, dar cu siguranţă o să îmi fie dor de câteva "feţe palide" de "peste catedră". Trăiască Internetul !!!
Mă stresează bacalaureatul - nici pe ei !!! Mi-ar place să cred că am fost util, dar nu simt asta întotdeauna. Aştept examenele care mă vor "contrazice" flagrant şi berea de la frate-meu. Şi mai presus de toate, aştept marea "plictiseală" de peste vară care îmi va încărca bateriile mult peste "plin".
Mâine e ultima zi de şcolă, practic.... Am de făcut o grămadă de statistici irelevante: voi număra absenţe (yeah...), voi număra pe cei care vin "la cucuruz" (la toamnă), voi face tot felul de clasamente (şi sper că mă ajută "mâna mea dreaptă", Diana).

Nedrept sistem de învăţământ...! Noi îi categorisim pe elevi după cum învaţă la materia pe care o "propovăduim" şi punem "ştampile" pe fiecare clasându-i pe aceştia după "vrednicia" cu care ne reproduc (de cele mai multe ori) pasaje din "scriptura" proprie... Cine suntem noi să facem asta ? (asta e întrebarea ce mă "doare" la fiecare evaluare pe care trebuie să o "executăm").

Îmi place matematica (sau cel puţin aşa cred), deşi uneori e ca şi cum aş cânta muzică rock unor manelişti. Am din ce în ce mai puţini "adepţi" şi din ce în ce mai mai fragezi la vârstă. Matematica dezvoltă o parte din inteligenţă, formează o gândire logică, dar cui mai foloseşte ? Trebuie să recunosc că nu mai e "la modă", nu mai foloseşte marii majorităţi... Vorba unei "contemporane" care la întrebarea cu pricina, a răspuns "Ca să poţi să le arăţi copiilor tăi când vor fi la şcoală şi vor avea de făcut teme". Şi ce trăire sentimentală ar trebui să am când am făcut o grămadă de variante pentru cei de-a 12-a, când ei vor copia oricum din variantele rezolvate incomplet de la editura Sigma ? Şi atunci... cei care vor avea mai mult, vor mai dezvolta puţin ideile expuse în cartea "de copiat". Şi-au făcut fiţuici, aşa că... de ce nu se dă BAC-ul mâine ? De ce să mai pierdem şi alte zile de plajă sau de ştrand ?
Şi cum să nu mă apuce frustrarea când îmi aduc aminte cât am lucrat la matematică şi cât am citit la română ? Dar la ce bun ? Generaţiile noi au medii mult mai mari dect am avut eu vreodată... Şi vrând-nevrând va trebui să accept situaţia că şi ei, la rândul lor, se vor simţi frustraţi când generaţiile nenăscute încă vor fi mai la "înălţime"... ("Am copiat tot şi am luat NUMAI 9,50, mai puţin decât X care are 9,75" ).

În fiecare an le urez tuturor să aibă parte de succesul pe care îl merită ! De cele mai multe ori acesta e mult peste aşteptări...

Post-postare:
Mă întreabă Diana dacă îmi place să scriu. Sincer, nu mă dau în vânt, dar e mică refulare a tuturor frustrărilor sau a angoaselor adunate... E ca ... "după constipaţie"...

3 comentarii:

Anonim spunea...

se pare ca esti un proustian in cautarea timpului pierdut.
Trebuie sa credem ca anii care vor veni sunt cei mai frumosi.... nostalgia e semn de batranete si nu e cazul...inca, apoi..
orice sfarsit e un inceput, parintii deja intreaba cine ia a 9 a, deci ..nicio lacrima...priveste in viitor, ai orange asadar sigur suna bine

C. D. spunea...

Faina postare si foarte bine pus "punctul pe "i"".Intradevar ii tare dureroasa despartirea asta (pentru noi "astia" care nu traim in fiecare an "ultimul curs") pentru ca dupa tot ce am adunat(+) in acesti 4 ani minunati acum, in ultima zi, trebuie sa tragem linie si sa spunem STOP. Poate ca nu conteaza "cat de mult" tinem minte ,dar comteaza cat de "asfaltat" a ramas drumul acestor 4 ani.
Cateodata ii bine sa ne mai si amintim cate ceva, nu de alta ,dar sa nu uitam ce ne-a placut(dl. Anonim) si nu stii intotdeauna daca vine ceva mai frumos.
....si....Alexandra, pe buna dreptate, sa stii ca ghilimelele si punctele de suspensie reprezinta jumatate din ce e scris (mai ales ca Domn Profesor are un TALENT enorm in a le pune).
Pe data viitoare!

Alexandra spunea...

Stii cum se zice:e greu sa gasesti un mix bun,dar chiar inainte sa citesc tot postul vroiam sa scriu ca s-a mai imbunatatit structura si aspectul general (thumbs up ;) )
@C.D. Ce sa zic...? Pentru mine farmecul e in mesaj si nu in forma.
On topic : Bacul a ajuns o formalitate, nu mai reflecta cunostiintele nimanui, ci doar sisteme bine puse la punct pentru a "iesi bine".In timp ce nu consider morale metodele ( carte de copiat,wtf? noi la mate si romana am fost pe cont propriu,doar ce am mai vorbit intre noi ), daca in alte scoli se permite, de ce sa pice elevii tai de prosti,ca au fost corecti? Speram in viitor la cat mai multe facultati cu admitere.Acolo nu ai nici o scuza gen "la ce-mi trebe mie?",materia care ti se cere, e ceea pe care ai ales-o,care iti place,si-o studiezi ca sa o folosesti.
Cu incheierile si despartirile,nu te stresa, nici eu nu mai tin minte discursul final al nici unui prof,nu aia a fost relevant.